Κυριακή 12 Αυγούστου 2007

Παίξτε το google στα δάχτυλα σας

einsteinshowss


Λοιπόν νομίζω οτι είναι καιρός να μάθετε να ψάχνετε σωστά στο Ιντερνετ


Εμενα μου πήρε 10 χρόνια και ακόμα το παλεύω


Ας δούμε λοιπόν όλες τις δυνατότητες του google και πως μπορούν να μας φανούν χρήσιμες.


Για να ψάξουμε πιο εύκολα λοιπόν στα δις των σελίδων που φιλοξενεί το gogole πολύτιμοι βοηθοί μας είναι τα ειδικά προθέματα του google.


Για να γίνουν πιο κατανοητά θα τα γράφω υπο μορφή ερώτησης και απάντησης


Ε: Σεβαστέ Internetakia, θα ήθελα να μάθω πόσες σελίδες έχουν link στο site μου


Α: Αγαπητε φίλε για να το κάνεις αυτό με το google μπορείς απλά να γράψεις τη διευθυνση του site σου. Αν π.χ. το site σου ειναι το wannabeinternetakias.wordpress.com τότε θα βάλεις αυτή τη διευθυνση στη γραμμή αναζήτησης του google. Ομως με αυτό δε θα σου βγάλει μόνο τα links αλλά θα σου βγάλει και οποιες αναφορές υπάρχουν στο site σου (μπορει η διευθυνση να υπάρχει κάπου σαν κείμενο απλό και όχι link). Αν θές μόνο τα links τότε θα χρησιμοποιησεις το πρόθεμα link:


δηλαδή θα γράψεις στο google link:wannabeinternetakias.wordpress.com


E: Γεια σου ομορφούλη, θέλω να ψάξω για διακοπές στην Καλαμάτα και στην Ρώμη αλλά να μην ψάχνω δυο φορές. Οταν γράφω vacation kalamata rome μου βγάζει εστιατόρια στην Ρώμη που έχουν ελιές καλαμών. Τι να κάνω;


Α: Φίλη μου λογικό είναι. Αν γράφεις στο google vacation kalamata rome τότε το google ψάχνει να βρει σελίδες που περιέχουν μέσα και τις 3 λέξεις. Ποιος λογικός άνθρωπος θα είχε μια σελίδα αφιερωμένη απο κοινού στις διακοπές στην Καλαμάτα και στη Ρώμη; Αυτο που θα πρέπει να κάνεις είναι να πεις στο google οτι θες διακοπές στην Καλαμάτα Ή στη Ρώμη. Για αυτό λοιπόν θα χρησιμοποιήσουμε το OR


θα γράψεις δηλαδή :   vacation kalamata OR rome 


Ε: Ρε μαλακα κάνω τη δπλωματική μου και έχω βρει στο google ενα κείμενο που φαίνεται να είναι αυτό ακριβώς που κάνω. Ομως οταν πατάω να το ανοίξει μου λέει οτι δεν υπάρχει, τι να κάνω;


Α: Να μην αντιγράφεις ξένες εργασίες. Τελοσπαντων, κοιτα να δεις. Οταν ψάχνεις κάτι στο google αυτό δεν κοιτάει εκείνη τη στιγμή όλο το internet να βρει αν υπάρχει αυτό που θες. Το google το έχει κοιτάξει το ιντερνετ και έχει κρατήσει τις “σημειώσεις” του στον σκληρό του δίσκο. Αν λοιπόν σου βγάζει στα αποτελέσματα κάτι σημαίνει οτι στην κρατημένη σελίδα υπάρχει αυτό που έψαξες. Αν λοιπόν οταν ανοίγεις τη σελίδα δεν το βρίσκεις τότε πάτα στο cached ή “αποθηκευμένη σελίδα” και θα το βρεις. Επίσης μπορείς με την εντολή cache να δεις κατευθείαν την αποθηκευμένη σελίδα για ενα site π.ψ.


cache:www.megatv.com/maria-asximi.html


Ε: Γεια σου ρε internetakias. Προχθές είχα βρει ενα πολύ ωραίο κείμενο στο site polioraiakeimena.com. Ηταν κάτι για τις κουκουβάγιες. Τώρα που μπήκα στη σελίδα δε μπορώ να το βρώ. Τι να κάνω, η σελίδα δεν έχει search


Α: Για αυτό υπάρχει το google. Χρησιμοποιώντας το πρόθεμα site: περιορίζεις την αναζήτηση σου μόνο στο site που θα του πεις. π.χ. :


site:polioraiakeimena.com κουκουβαγιες . Το ίδιο μπορείς να κάνεις αν π.χ. η διευθυνση ειναι π.χ. geocities.com/polioraiakeimena ή polioraiakeimena.blogspot.com


Ε: Γειά σας, μου έδωσαν αυτή τη διεύθυνση να επικοινωνήσω μαζί σας, δε ξέρω αν είναι σωστή. Είστε ο internetakias; Αν ναι θα ήθελα να σας ρωτήσω το εξής : Προσπαθώ να βρω πληροφορίες για τα νησιά του Αιγαίου, θέλω να βρω τα πάντα αλλά όχι για τη Μύκονο. Δε τη μπορώ τη Μύκονο, και τα μισά απο όσα μου βγάζει έχουν τη λέξει Μύκονος τι να κάνω;


Α: Σωστά σε πληροφόρησαν αυτή είναι η διευθυνση μου. Για να αφαιρέσεις απο τα αποτελέσματα τη Μύκονο αρκεί να την… αφαιρέσεις. Με πλην. Δηλαδή θα γράψεις :


Aegean Islands -Mykonos και ετσι θα σου βγάλει τις σελίδες που δεν περιέχουν τη λέξη Mykonos


Ε:Γεια ο Απόστολος είμαι, μπαίνω κατευθείαν στο θέμα. Θέλω υλικό για εργασία αλλά έχω παρατηρήσει οτι τα περισσότερα καλά κείμενα είναι σε pdf ή σε αρχεία Word. Υπάρχει κάποιος τρόπος να βρω πιο έυκολα μονο αυτά; Γράφω computer graphics doc OR pdf όμως δεν λειτουργεί :(


Α: Γεια σου Απόστολε. Για να σου βγάλει τα αποτελέσματα που θες αρκεί να χρησιμοποιήσεις την εντολή filetype: Δηλαδή θα γράψεις


computer graphics filetype:pdf OR filetype:doc


Ε:Για απο μένα. Προσπαθό να βρο τι λέι για πράσινι κάρτα να έρθω ελάδα αλα βρισκη παρα πολι πράμα.


Α: Γεια σου ξένε φίλε. Αν γράψεις green card greece τότε θα μπερδευτείς γιατι θα σου βγουν όσες σελίδες περιέχουν σε οποιοδήποτε σημείο τους τη λέξη green τη λέξη card και τη λέξη greece. Π.χ. I bought green tea with my credit card in Greece. Δε θες όμως αυτό. Πρέπει να πεις στο google οτι το green card είναι ενα πράγμα. Για αυτό και θα χρηιμοποιησεις τα “


δηλαδή θα γράψεις “green card” greece


Ε: Καλημέρα απο Μελβούρνη. Συγχαρητήρια για τη σελίδα σας είναι η καλύτερη εδώ η ομογένεια έχει πάθει την πλάκα της. Η Ερώτηση μου είναι η εξής : Ψάχνω να βρω ένα pdf με τίτλο “Tattooed Mountain Women and Spoon Boxes of Daghestan”. Ψάχνω ψάχνω, και το μόνο που βρίσκω χιλιάδες αναφορές σε αυτό. Εγω όμως θέλω αυτό το ίδιο, τι θα κάνω


Α: Χαιρετισμούς στην όμορφη Μελβούρνη! Να μεταφέρετε στην ομογένεια τις ευχαριστίες μου για τα καλά της λόγια. Στην ερώτηση σας, δεν ξέρω αν το συγκεκριμένο υπάρχει σε pdf. Γενικά πάντως οταν θέλετε να βρείτε αποτελέσματα που στον τίτλο τους έχουν αυτό που ψάχνετε χρησιμοποιείτε το πρόθεμα intitle. Εγω το χρησιμοποιώ συχνά καθώς π.χ. αν μια σελίδα έχει στον τίτλο της τη φράση “digital camera” θα ασχολείται αρκετά με το θέμα.


Οπότε θα γράψετε : filetype:pdf intitle:”Tattooed Mountain Women and Spoon Boxes of Daghestan”. Δοκιμάστε και χωρίς το filetype:pdf. Αν θέλετε να αναζητήσετε στον τίτλο δυο λέξεις αλλα να μην είναι φράση, δε μπορείτε να βάλετε π.χ. intitle:digital megapixels γιατί θα ψάξει μόνο για digital στον τίτλο και το megapixels θα το ψάξει στο κείμενο. Μπορείτε λοιπόν να ψάξετε είτε ξαναγράφοντας το intitle, δηλαδή intitle:digital intitle:megapixels είτε γράφοντας allintitle:digital megapixels (και ο,τι άλλο γράψετε σε αυτό στον τίτλο θα το ψάξει)


Ε: Internetakia βιάζομαι. Θέλω να βρω όσα πιο πολλά forums μπορώ. Εχω δει οτι στα περισσότερα forums στη διευθυνση γράφουν π.χ. http://www.enasitemeforum.gr/forum ομως οταν γράφω site:forum δε μου βγάζει τίποτα. Αν πάλι ψάξω για forum στο google μου βγάζει τα κέρατά του, τι να κάνω;


Α: Αν κατάλαβα καλά θέλεις να ψάξεις όχι στα κείμενα ούτε στους τίτλους αλλά στις διευθύνσεις των sites. Ε, για αυτό θα χρησιμοποιήσεις το inurl: Δηλαδή θα γράψεις


inurl:forum και θα σου βγάλει τις σελίδες που έχουν στη διευθυνση τους τη λέξη forum. Οπως και στο intitle: μπορείς και εδώ να χρησιμοποιήσεις είτε πολλές φορές το inurl είτε το allinurl:


Αυτά είναι τα βασικά προθέματα του google. Εμενα με έχουν βοηθήσει πάρα πολύ την τελευταία δεκαετία και μέσα απο εμένα βοηθήθηκαν πολλοί άλλοι που εμπιστεύτηκαν την δεξιοτεχνία μου στην αναζήτηση. Πλέον δεν βοηθάω κανέναν, θα τους στέλνω όλους εδώ. Αααα και κάποιές άλλες ερωταπαντήσεις


Ε: Λοιπόν πριν το σπάσω πες μου, γιατί όταν ψάχνω π.χ. Παπαδόπουλος μου βγάζει και τα Παπαδοπούλου, γιατί όταν ψάχνω child μου βγάζει children. Γιατι τέλος πάντως δεν μου βγάζει αυτό που του ζητάω και με γεμίζει με χίλια άλλα.


Α: Μην εκνευρίζεσε και άκου. Το google καλά κάνει γιατι αν θες να βρεις κάτι για κάποιον Παπαδόπουλο, αυτός μπορεί να αναφέρετε σε οποιαδήποτε πτώση. Αν εσύ είσαι σίγουρος οτι θέλεις μια συγκεκριμένη λέξη και μόνο αυτή τότε βάλτην σε ” Δηλαδή :


“Παπαδόπουλος”


Ε: Ρε συ Internetakias ψάχνω ένα τραγούδι και δε ξέρω ούτε ποιανού είναι ουτε πως το λένε, το μόνο που θυμάμαι είναι οτι σε κάποια στιγμή λέει : My dream is to fly over the rainbow . Μηπως ξέρεις ποιο είναι;


Α: Ναι, ξέρω είναι το Rise up του Yves Larock. Ομως και να μην ηξερα το μονο που έχεις να κάνει είναι να γράψεις στο google ο,τι περισσότερο θυμάσαι απο το τραγούδι. Προσπάθησε να θυμηθείς λέξεις περίεργες και όχι Now, Then και Love. Επίσης οταν θυμάσαι αποσπάσματα πάντα να τα βάζεις σε ” “. Αν δεις οτι σου βγάζουν πάρα πολλά γράψε και ένα Lyrics απο δίπλα ή στίχοι ή ακόμα καλύτερα Lyrics OR στίχοι.


Ε: Internetakia πολύ μαρέσει η φώτο με τον Αινσταιν στην αρχή αυτού του post, είχε γράψει όντως ο Αινσταιν για στο blog σου ή εσύ τα έγραψες αυτά;


Α: Ηλίθιε αναγνώστη μου, όχι ο Αινσταιν δεν πρέπει να γνώριζε το blog μου, τη φωτογραφία αυτή την έφτιαξα αυτόματα στο http://www.hetemeel.com/einsteinform.php 


Σαν πολλά δεν έγραψα;